Veelvoorkomende SketchUp vragen

Technische SketchUp-vragen? Vind hieronder uw antwoord.
 

SketchUp Pro - installatie & activatie

• Is mijn hardware toereikend om met SketchUp te werken?
Bekijk hiervoor de actuele systeemvereisten van SketchUp Pro. Op de website van SketchUp vindt u de minimale en geadviseerde systeemvereisten. Bent u een Windows gebruiker? Dan kunt u eventueel ook de SketchUp CheckUp Tool gebruiken om uw hardware en grafische kaart te controleren.

Waar kan ik nieuwe versies downloaden?
Als u een actief lidmaatschap heeft, kunt u nieuwe versies downloaden en activeren met uw Trimble ID. Let op, wanneer u gebruikmaakt van plug-ins kan het zijn dat de nieuwste versie nog niet is ondersteund of dat een upgrade van de plug-in nodig is. Bekijk hiervoor uw extensie vereisten of probeer het vrijblijvend uit middels de 30 dagen trialversie.

Hoe krijg ik toegang tot SketchUp for iPad?
SketchUp for iPad is inbegrepen bij een SketchUp Go, Pro en Studio lidmaatschap. SketchUp for iPad downloadt u in de App Store. Login met het Trimble ID van uw lidmaatschap om de app te activeren. De systeemvereisten vindt u op de website van SketchUp.

Ik heb een lidmaatschap gekocht maar krijg nog steeds een trial.
Zorg dat u bent aangemeld met het e-mailadres waaraan de licentie is toegewezen. De beheerder kan dit eventueel nakijken in de Trimble Account Management Portal (AMP). Werkte u al met het e-mailaders in trial modus en heeft u nu een licentie? Dan kan het zijn dat u eenmalig opnieuw moet inloggen in de software.

Ik moet een verificatiecode invoeren - Trimble Multi Factor Authenticatie (MFA).
Het is mogelijk om uw account extra te beveiligen met een verificatiecode per sms of Authenticatie Applicatie. Let op, wanneer u de verificatiecode moet invoeren ziet u een e-mailadres; dit is het account waarmee u inlogt, niet waar de code naartoe verzonden wordt. Voor meer informatie over het gebruik en instellen verwijzen we u graag naar het artikel op SketchUp.nl. Het is uiteraard ook mogelijk om de MFA weer uit te schakelen.

Ik ben te vaak aangemeld en kan niet met SketchUp werken.
Per hoofdgebruiker zijn tot 2 activaties toegestaan. Dit zijn 2 verschillende machines of 2 verschillende versies. Het kan dus zijn dat u eerst een andere activatie af moet melden alvorens u de nieuwe installatie kunt activeren. Dit komt ook veel voor bij upgrades. Weet u niet meer waar u bent aangemeld? Dan kunt u in uw accountbeheer de activaties op afstand uitloggen.

SketchUp melding - using on too many machines

SketchUp Pro - gebruik

Kan ik SketchUp bestanden delen?
Ja, dat is zeker mogelijk. Gebruik bijvoorbeeld de SketchUp Viewer om bestanden te delen met niet-SketchUp gebruikers. Het is ook mogelijk om Trimble Connect te gebruiken om bestanden te delen en de bestandsrechten te bepalen. Trimble Connect Business is inbegrepen bij een SketchUp Pro / Studio lidmaatschap.

Welke bestandsformaten kan ik importeren en exporteren?
SketchUp ondersteunt verschillende bestandsformaten, waaronder SKP, PNG, JPG, STL en DWG. SketchUp biedt tevens een overzicht aan van de beschikbare bestandsformaten bij het uitwisselen met andere programma's.

Ik kan niet inloggen, heeft SketchUp een storing?
Storingen en onderhoudssessies kunt u vinden op status.sketchup.com
 

SketchUp Pro - licenties wijzigen

Ik wil graag mijn licentie en/of gebruikers beheren.
Dat kunt u als beheerder doen in de Trimble Account Management Portal (AMP). Hier vindt u uw licenties, gebruikers en overige lidmaatschapsgegevens terug.

Kan ik het aantal licenties uitbreiden?
Ja, dit is zeker mogelijk. Hierbij kunt u ook uw licenties synchroniseren zodat u één verlengdatum heeft voor al uw SketchUp licenties. Enkel de resterende periode tot aan uw verlengdatum wordt berekend. Indien dit minder dan 60 dagen is, wordt automatisch 1 jaar verlenging meegerekend.

Ik heb SketchUp Go / Pro. Kan ik upgraden naar Pro / Studio?
Ja, dat kan. We ontvangen dan graag uw huidige licentiegegevens en waar u de licentie heeft besteld (SketchUp reseller, sketchup.com of Apple App Store) voor een vrijblijvend aanbod. Het upgrade aanbod wordt op basis van uw resterende lidmaatschapsperiode berekend.
 

Heeft u vragen die hier niet tussen staan? Bekijk ook onze SketchUp FAQ met veelgestelde vragen rondom aanschafmogelijkheden en licenties, of neem gerust vrijblijvend contact met ons op.