Supermooie bedrijfsfilm. Hoe doen ze dat?

Onderzoek bevestigt: iedereen houdt van video
Waarom staat videocontent steeds hoger op de agenda in de communicatiestrategie van bedrijven? Het antwoord is duidelijk te vinden in recente onderzoeken. Partijen zoals Youtube, Cisco en Adobe hebben in 2018 onderzoek gedaan naar online videogebruik. Het totale internetgebruik bestaat volgens Cisco voor 80% uit video, en het zal nog toenemen. Opvallend is dat 60% van de internetgebruikers eerder video’s aanklikt dan teksten leest.

Zelf aan de slag met professionele tools
Voor het maken van video kiezen editors meestal voor Adobe Premiere Pro, zoals ook de grote jongens in Hilversum doen. Met de nieuwe Premiere Pro 2019-versie is de gebruiksvriendelijkheid verder verbeterd. Het programma is toegankelijker voor alle type gebruikers. Het sluit aan op de hoge kwaliteitseisen van professionals. Voor beginners is het met de juiste kennis van de interface en functionaliteiten ook mogelijk om alles uit het programma te halen. In de praktijk kost dit veel tijd en energie. Deelname aan een professionele cursus geeft u daarentegen een vliegende start.

Hoe doen anderen dat?
Medewerkers van verschillende bedrijven deden mee aan een 2-daagse cursus Adobe Premiere Pro en vertellen wat hun reden was om te beginnen met videocontent.




Laura Brown werkt op de contentafdeling van het UWV en krijgt de opdracht om meer content in eigen beheer te ontwikkelen en minder vaak een reclamebureau in te schakelen. “Het UWV kiest ervoor om te gaan werken met een professioneel programma namelijk Premiere Pro. Na deze cursus kan ons team videocontent gaan maken van hoge kwaliteit die goed aansluit op alle communicatie kanalen.”

theaterdenaald.png

Kate van Elswijk van Theater de Naald maakt vlogs, maandoverzichten en verslagen in Premiere Pro.
“Er is een verandering gaande in de wijze waarop bezoekers informatie tot zich nemen. Bezoekers zijn actief op social media en raken betrokken bij het theater door berichten te delen op Instagram en Facebook” Aldus Kate van Elswijk.

logo regio college

Chantal Wokke en Josetta Nanne werken op de communicatieafdeling van het Regio College. Ze gaan samen promotiefilmpjes maken en editen om MBO leerlingen te werven.
“Eind februari is een van onze collega’s weggegaan. Hij was hobbymatig video editer en maakte voor onze afdeling de filmpjes. Door zijn vertrek zijn de taken op de communicatieafdeling opnieuw verdeeld. Ik wordt samen met mijn collega Josetta verantwoordelijk voor de video projecten en we hebben nog geen ervaring” vertelt Chantal.


Volgens onze cursisten staat één aspect voorop: begin met een duidelijk doel voor ogen. Wat is de centrale boodschap? Vergeet niet dat video op alle lagen in een bedrijf ingezet kan worden. Een aantal voorbeelden zijn infographics op managementniveau, reclamefilmpjes voor marketing en instructies voor personeelszaken.

5 Doesum tips om te beginnen met videocontent:
1. Bepaal het doel van de video
2. Stel de doelgroep vast
3. Bepaal communicatiekanalen voor doel en doelgroep
4. Koppel interactie aan de video
5. Stel vast of de video aansluit op uw gewenste imago

Na een cursus kunt u:

  • In eigen beheer publiceren
  • Kwaliteit waarborgen met een professioneel programma
  • Efficiënt produceren met de juiste workflow


ik wil op cursus

Meer informatie over Adobe Premiere Pro
De dekstop app heeft alle functionaliteiten die u nodig heeft voor professionele video’s. De app Rush is hierbij inbegrepen en is gemaakt voor het editen op mobiele apparaten.

+ punten van Premiere Pro
- Videokwaliteit verbeteren
- Naadloos aansluiten van verschillende opname formaten
- Configureren van kleur, licht en audio
- Samenwerking met andere beeldbewerkingsprogramma’s


adobe premiere pro kopen

Waarom Doesum?
DOESUM software + support bespaart u tijd en kosten bij het aankopen en gebruiken van professionele software. Door advies, levering en ondersteuning in één huis te bieden. Als toegewijd partner helpen we bovendien graag uw zelfredzaamheid, productiviteit en eindresultaten verbeteren. Dat vinden we nog 't mooist, dat is onze drijfveer.

Bel ons op 088 008 0000 (lokaal tarief) of mail uw vraag